De Willibrordschool is niet alleen een rooms-katholieke basisschool, maar biedt ook kinderopvang aan. Daarmee zijn we een uniek kindcentrum (IKC) in Stadskanaal.

Over Ons

Op de Willibrordschool bieden we kwalitatief hoogwaardig onderwijs en opvang aan. In een veilig pedagogisch klimaat staat de mens als geheel centraal. De school beschouwt de opvang, klas en de school als een leefgemeenschap waar kinderen gehoord, gezien en gestimuleerd worden om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen.

Kinderen voelen zich verantwoordelijk voor elkaar en voor de gemeenschap en staan open voor de verschillen tussen mensen.

Waar staan we voor?

We werken vanuit de katholieke normen en waarden, waarbij de nadruk ligt op vriendelijk met elkaar omgaan en een optimistisch toekomstperspectief. Op de Willibrordschool heerst een sfeer van openheid, eerlijkheid en vertrouwen. We geloven in het creëren van een kleine samenleving waar kinderen, leerkrachten en ouders elkaar ontmoeten. Het is een plek waar kinderen leren omgaan met onderlinge verschillen en waar ze gestimuleerd worden om het beste uit zichzelf te halen. De school biedt innovatief, gepersonaliseerd onderwijs en zorgt voor een rijke speel- en leeromgeving waarin het eigenaarschap van de kinderen wordt aangesproken.
Onze kernwaarden zijn samen school, menselijke waardigheid, verwondering, betrokkenheid en vernieuwing.

Ons aanbod

Op de Willibrordschool streven we ernaar om tegemoet te komen aan de basisbehoeften van kinderen: relatie, competentie en autonomie. We helpen kinderen om net dat stapje verder te zetten (competentie). Kinderen leren samen met anderen (relatie) en samen met het kind kijken we naar wat nodig is om de volgende stap te kunnen zetten (autonomie).

De school gelooft ook in leren buiten de muren van de school en wil kinderen bewust maken van hun rol in de maatschappij. Hoe we dat doen is terug te vinden in ons burgerschapsbeleid.